Używana Fiesta |
|
Używana FiestaFiesta na rynku jest obecna od ponad 20 lat. Poszczególne model były często testowane. Jeszcze kilkanaście lat temu zwracano uwagę na detale, które dziś nie robią wielkiego wrażenia (jak na przykład ogrzewana tylna szyba lub przednia szyba wykonana ze szkła klejonego). Już na samym początku kariery rynkowej tego auta mówiono, że jest on zaprojektowany dla pań. Fiesta miała też opinię auta nadającego się na "drugie w rodzinie". W czasie, gdy auto było jeszcze na desce kreślarskiej, koncern szykował już zabiegi marketingowe opisane powyżej. Nowe auto musiało przecież konkurować z silnymi rywalami, takimi jak VW Polo czy Fiat 127. Pierwsza Fiesta miała więc dużo dobrych rozwiązań konstrukcyjnych, które okazały się konkurencyjne w stosunku do aut w tej klasie. Generacja Fiesty z 1989 roku była bardziej podobna do Eskorta. Auto wydłużono o 15cm, poszerzono o 5 dm, więc było jedynie kilka centymetrów krótsze do swojego starszego brata. Model ten z mógł więc konkurować na trudnym rynku. W 1996 roku Fiesta ponownie została wydłużona, w efekcie czego mierzyła już 383 cm, co plasowało ją w czołówce najdłuższych aut w klasie B. Oczywiście pomogło to Fordowi dać więcej miejsca na nogi kierowcy i pasażera. Za zmianą długości nie poszła niestety zmiana rozstawu osi, która zatrzymała się na 245cm. Wpłynęło to na zachowanie starego standardu jazdy dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Bagażnik również nie urósł - pozostawał niewielki (objętość - 250 litrów). |