Ford Fiesta 2002-2005 |
|
Ford Fiesta 2002-2005W 2002 roku, po raz pierwszy Fiesta została kompletnie od nowa zaprojektowana i nie miała żadnych powiązań z wersją oryginalną z 1976r. Większość silników, które były od tej pory montowane we Fieście, pochodziła z poprzedniej generacji, jednakże zmieniony model silnika Duratec na Zetec, używany był w sportowych modelach zamiast poprzedniego Si. Stylistyka została w dużej mierze zainspirowana nowym designem większego Forda Focusa. Nowa Fiesta produkowana była w modelach "Finesse", LX, Zetec, Ghia, Black i Limited Edition. Nowa Fiesta dostępna była również z silnikami 1.25, 1.3, 1.4, 1.6, 2.0 (benzyna) oraz 1.4 i 1.6 TDCi. Ford Fiesta ST jest z kolei sportową wersją nowej Fiesty, która jest zdolna do jazdy nawet z prędkością 210km/h i ma nadzieję na powtórzenie sukcesu modelu XR2. Aby odróżniać się od standardowej Fiesty, ST ma również pewne wizualne zmiany, włączając w to 17 calowe alufelgi. Fiesta z rocznika 2002 była również pierwszą fiestą sprzedawaną w Azji - zastąpiła Festivię, wzorowaną na Kia. W Brazylii i Argentynie, model Fiesta Sedan została wprowadzona na rynek pod koniec 2004 roku. Podobny sedan, z lekkim faceliftingiem, został wypuszczony na rynek w Indiach w 2005 roku. W sprzedaży auto (również ze zmienioną deską rozdzielczą) pojawiło się w listopadzie 2005 roku. |