Ford Fiesta 1999-2002 |
|
Ford Fiesta 1999-2002Fiesta IV generacji została oparta o konstrukcję Fiesty III generacji, choć większość komponentów zostało na nowo wykonanych, wliczając w to nowe zawieszenie, które dało Fieście jedną z czołowych pozycji w swojej klasie jeśli chodzi o możliwości jezdne. Fiesta została również ulepszona dzięki temu, że otrzymała nowe silniki Zetec, o pojemnościach od 1.25 do 1.4. Diesel 1.8 był również dostępny z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem (z Forda Mondeo i Eskorta, od tej pory ochrzczonym jako "Endura DI"). Fiestę w tym okresie spotkały nie tylko zmiany techniczne, ale również zmiany wnętrza i facelifing, po którym z drugiej strony wyglądała podobnie do poprzedniego modelu. W roku 2000 facelifting zainspirowany wypuszczeniem przez firmę Forda Focusa, było próbą stawienia czoła problemowi wyglądu, który nigdy nie był tak gładki jak gładki był tył auta. W roku 2000 wypuszczono również Forda Ikon, który był 4-drzwiową wersją Fiesty Sedan, zaprojektowaną specjalnie na rynek Indyjski. Ikon został również wprowadzony na rynek brazylijski, gdzie znany jest pod nazwą Fiesta Sedan, południowo afrykański, meksykański i chiński. Na wszystkich tych rynkach sedany są bardziej preferowane niż hatchbacki. W piątym okresie Fiesta miała montowane silniki o pojemnościach od 1.25 do 1.8, które miały moc od 60KM do 103KM, co pozwalało rozwijać im prędkość maksymalną od 155km/h do 185km/h. Przyspieszenie od 0 do 100km/h trwało w zależności od silnika od 9,8 do 16,9 sekundy. |